dinsdag 26 juli 2011

Nieuw ontwerp voor Woorden van Leven

heb ik een nieuw ontwerp gemaakt voor de schilderijen op linnen.
De inspiratie kwam van deze  knipsels:


De linker is de eerste poging om een kruis te knippen met een persoon ervoor met de handen en het gezicht omhoog. Met opzet had ik het kruis precies achter de man gezet, zodat de onderkant weg zou vallen. De tweede keer heb ik het kruis iets naar rechts geplaatst, en nu de man uitgeknipt en het kruis zwart gelaten. Aan het kruis heeft de Here Jezus de wet vervult, de man is nu wit, zijn zonden zijn weg, dat vind ik een mooi beeld.

Het tweede knipsel heb ik in de computer gezet en bewerkt,


De achtergrond loopt mooi van donker onderaan tot licht aan de bovenkant van het kruis. Ook dit is een mooi beeld, van hoe wij door Jezus Christus in het licht mogen leven. In Johannes 8:12 zegt Jezus: Ik ben het licht der wereld; wie mij volgt, zal nimmer in de duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.
Daarom is de man lichter dan de achtergrond.










Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen