zondag 19 oktober 2014

See you in heaven


Dit schilderij is gemaakt voor mijn dochter Jessica.
28 April j.l. is haar vriend Reinier de Groene onverwachts overleden.
 
Het schilderij spreekt voor zich. Reinier is afgebeeld met een engel, op weg naar de hemel. Het afscheid is tijdelijk, op een dag zullen ze elkaar weer zien, maar bovenal bij de Here Jezus zijn, wat een dag zal dat zijn!
Bij het afscheid van Reinier werd het lied gezongen:
 
"Wat een dag zal dat zijn"
 
Binnenkort komt de dag, dat ik Hem begroeten mag.
 Mijn problemen zijn voorbij, Jezus komt en ik weet dat Hij.
 Mij een plaats heeft bereid; vrede tot in eeuwigheid
 Wat een dag, o wat een dag zal dat zijn.
 
ref:
 Wat een dag wat een dag als ik Hem begroeten mag.
 En voorgoed naar Hem zal gaan oog in oog met Hem zal staan.
 En hij leidt mij aan Zijn hand door het lang beloofde land.
 Wat een dag, o wat een dag zal dat zijn.
 
Alle zorgen voorbij, want ook dat beloofde Hij.
 En geen ziekte en geen pijn geen verdeeldheid zal er zijn
maar wij juichen voor de troon zijn voor altijd bij Gods zoon
 Wat een dag, o wat een dag zal dat zijn.
 
Graven zullen opengaan van wie ons zijn voorgegaan.
En ontslapen in hun Heer. Want ook hen zien wij dan weer.
Zijn bazuin klinkt en Zijn stem; dan zijn wij voorgoed bij Hem.
Wat een dag, o wat een dag zal dat zijn.
 
 
Het schilderij is geïnspireerd door twee eerder gemaakte schilderijen, nl. het schilderij  "Hemeldeur" waar ik de engel ook op deze manier heb afgebeeld,  en het schilderij "Hemelse toekomst" waarbij ik de binnenkant ( de hemel ) glad en licht geschilderd had, en de buitenkant (de aarde, het leven nu op aarde) ruw en donker. Ook op dit schilderij is de aarde donker geschilderd, de randen van het schilderij heeft een ruwe structuur. Reinier en de engel zijn glad geschilderd en licht.  Zie verder in deze blogpost de afbeeldingen van deze schilderijen.
 
 






 
 
 
 
De engel heb ik eerder geschilderd op dit schilderij "Hemeldeur".
 
 
 
 

Dit schilderij "Hemelse toekomst", beeld de aarde uit in het donkere ruwe buitenste deel van het schilderij. ( Hier is ook een rits in verwerkt). De binnenkant is de hemel, glad stralend en licht. Op aarde is het donker ( ziekte, oorlog, geweld, verdriet enz ). Maar door geloof mogen we nu al wandelen in het licht, de hemel is al een klein stukje open voor degene die geloven. Een hemelse toekomst.




Het schilderij heeft de afmeting 40 x 50 cm.
 

 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen