vrijdag 25 augustus 2017

Tutti Meloettie

Lange tijd niets geplaatst op dit blog omdat ik de afgelopen maanden druk bezig ben geweest met het schrijven van het boek "Tutti Meloettie" - Alles over letters.
 
 ( De cover van het boek kan ik nog niet laten zien, dit is in ieder geval het logo, en deze schrijfstijl wordt ook uitgelegd in Tutti Meloettie)
 
 
Al jaren krijg ik vragen, berichten en mails met de vraag hoe ik de teksten op de schilderijen schrijf of schilder. Vandaar dat ik alles uitleg in het boek, met heel veel voorbeelden, alfabetten en stap voor stap foto's. Voornamelijk het schrijven op papier in combinatie met aquarelverf, gouache, acrylverf en veel verschillende pennen/stiften en markers.
 
 
 
Ik denk dat het belangrijk is om de verschillende schrijfstijlen en alle aanpassingen en variaties die mogelijk zijn te oefenen op papier. Wanneer je op papier kunt schrijven kun je op alle ondergronden schrijven met de juiste materialen. Door te werken met verschillende soorten verf, pennen en markers kun je al snel mooie teksten schrijven en deze illustreren en inkleuren met de verschillende materialen.
 
De naam Tutti Meloettie heb ik gekozen omdat de inhoud van het boek niet in één woord te beschrijven is, en voor mij betekend Tutti Meloettie ook:  Iedereen kan het leren!
 
 
 
De onderwerpen in Tutti Meloettie zijn o.a.:
 
Je handschrift mooier maken, met veel variaties, stapje voor stapje richting moderne kalligrafie.
Het schrijven met brushpennen, penselen en kalligrafiepennen.
Handletteren.
Het maken van een ontwerp.
Illustraties tekenen.
Uitgebreide uitleg van alle materialen (pennen, papier en verschillende soorten verf).
Schilderen met aquarelverf, gouache en acrylverf.
 
Verschillende soorten aquarelverf.
 
 
Kortom een compleet boek, waarbij je begint vanaf de basis en steeds een stapje verder kan gaan. Verschillende schrijfstijlen worden uitgelegd zodat er altijd een stijl is die je aanspreekt.

Onderstaande foto's komen van Instagram en Facebook. Deze foto's staan niet in het boek. Voor Tutti Meloettie heb ik heel veel voorbeelden en stap voor stap foto's gemaakt, maar die laat ik uiteraard niet zien;).
 
 



 
 
 
 


 
 
 
 
Tutti Meloettie is over ongeveer half/eind septermber te koop op www.tinekederaat.nl
In een volgend bericht hoop ik meer te kunnen laten zien.
Volg Tutti Meloettie op Instagram en Facebook @TuttiMeloettie, waar ik dagelijks voorbeelden plaats voor inspiratie!
 
 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen