Pakje Kunst

 

Afgelopen zaterdag bracht ik 20 mini schilderijtjes naar Zwolle voor Pakje Kunst. Een paar jaar geleden kwam ik Pakje Kunst al eens tegen op internet en afgelopen zomer heb ik mij eindelijk opgegeven. Ik vind het een heel leuk initiatief. Kunst als verrassing. Wat een verrassingsei voor kinderen is, is Pakje Kunst voor volwassen. Dan zonder de chocola maar dat kun je er zelf bij kopen:)



Pakje Kunst® is een landelijk initiatief waarbij het werk van kunstenaars uit de regio onder de aandacht worden gebracht. De unieke kunstwerken zitten in een doosje met de afmeting van een pakje sigaretten en kun je voor 2x2euro uit omgebouwde sigarettenautomaten trekken.


Je kunt iedere kunstvorm tegenkomen, het is dus een verrassing wat in het doosje zit.

Je koopt een Pakje Kunst uit nieuwsgierigheid, als cadeautje voor jezelf of een ander, als extraatje bij een bos bloemen of flesje wijn, als verzamelobject of … vul maar in, vul maar aan. Een ding is zeker, een Pakje Kunst is altijd uniek!


Pakje Kunst is een initiatief van Ro-Nalt Schrauwen, beeldend kunstenaar uit Tilburg. In december 2016 werden de eerste drie automaten in Tilburg in gebruik genomen. Ondertussen is dit aantal gegroeid naar zo’n 50 automaten verspreid over ruim 38 steden in Nederland en doen er zo’n 1500 kunstenaars mee.

Mijn Pakje Kunst vind je in het automaat in Stadkamer Centrum in Zwolle.

Als je ook mee wilt doen met Pakje Kunst, alle info is te vinden op www.pakjekunst.com 



 


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Voetstappen in het zand

De haven van rust.

Weet dat je een parel bent, een parel in Gods Hand.