De Deur

 
 
 
Na maanden schilderen kan ik nu het eindresultaat laten zien van het schilderij "De Deur".

Voor mij is dit schilderij mijn meest bijzondere tot nu toe. Niet alleen omdat het het grootste schilderij is wat ik tot nu toe heb gemaakt, de afmeting is 2 meter bij 1 meter , of omdat ik er zo lang aan heb gewerkt, ongeveer 6 maanden, maar om de betekenis van de beelden in het schilderij.

Het idee voor dit schilderij kreeg ik tijdens een bijbel-studie vanuit Johannes 10 waar over “De Deur” gesproken werd.

Johannes 10: 7-9:

7 Jezus dan zei opnieuw tegen hen: Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u: Ik ben de Deur voor de schapen.

8 Allen die vóór Mij gekomen zijn, zijn dieven en rovers, maar de schapen hebben niet naar hen geluisterd.

9 Ik ben de Deur; als iemand door Mij naar binnen gaat, zal hij behouden worden; en hij zal ingaan en uitgaan en weide vinden.

Tijdens het uitwerken van het idee besloot ik om er een boekje bij te maken. Omdat de uitleg zo mooi is, want alle beelden wijzen naar Christus.

De beelden van het schilderij, nl. De Deur, bloed aan de deurpost, de Bijbel, de boom des levens, de kleuren, de leeuw en het lam, de duif, de gouden kroon en Israël, zijn in dit boekje kort toegelicht en uitgelegd.

Ik hoop dat het schilderij veel mensen van alle leeftijden mag aanspreken en dat het boekje gelezen wordt. Maar in de eerste plaats dat het tot eer van God zal zijn.


De tekst van het boekje en meer foto's van het schilderij is te vinden onder deze link of op de pagina:


Reacties

  1. Is deze nog te koop en wat kost hij? Wat zijn de afmetingen?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Voetstappen in het zand

De haven van rust.

Weet dat je een parel bent, een parel in Gods Hand.