Terug van weggeweest.

Soms kan het leven behoorlijk hectisch zijn en dat is de reden waarom ik de laatste tijd weinig online heb laten zien van mijn schilderijen. Er is veel veranderd in korte tijd. Er waren veranderingen in mijn werk, een verhuizing en zelfs de zorg voor mijn man na zijn openhartoperatie. Het voelde alsof er altijd wel iets was dat mijn aandacht vroeg. Te midden van al die drukte waren er gelukkig ook hele mooie gebeurtenissen. Een van die momenten was de geboorte van onze kleindochter. Een lief en vrolijk meisje waar we heel erg van genieten!

De afgelopen jaren is het hier behoorlijk stil geweest op deze plek, maar daar komt nu verandering in. Ik wil graag weer actief worden op dit blog en mijn passie voor schilderen met iedereen delen. Tussen alle drukte door heb ik veel geëxperimenteerd met verschillende technieken en schilderstijlen want ik houd er van om af en toe wat anders te proberen.

Een bijzondere ervaring, schilderen op het strand bij Domburg.

Vorig jaar heb ik een twee daagse en plein air masterclass gevolgd bij “Het Zeeuwse Licht”.  Het was een geweldige ervaring die ik niet had willen missen. Twee dagen lang schilderles op het strand van Domburg met een gezellige groep, op een prachtige locatie en schitterend weer, wat wil een mens nog meer!

Het was voor het eerst dat ik en plein air (in de buitenlucht / op locatie) schilderde met olieverf en dan ook nog alla prima wat betekend dat het schilderij in één sessie geschilderd wordt. Dat was behoorlijk wennen voor mij want ik laat de lagen altijd drogen om

 daarna pas weer verder te schilderen. Op de eerste dag heb ik niet veel foto’s gemaakt want het was behoorlijk intensief. De tweede dag ging het schilderen veel beter en daarvan zijn de volgende foto’s.


Kunstenaar Hans Versfelt gaf de masterclass. Elke dag begon met een demonstratie en uitleg en daarna moesten we zelf aan de slag. Indrukwekkend hoe goed en snel Hans kan schilderen!  Tussendoor kregen we aanwijzingen en advies. Na de lunch pakten we de boel op en gingen we naar een andere plek op het strand. Hans gaf dan een demo voor het tweede schilderij en daarna was het weer onze beurt om het onderwerp zo goed mogelijk te schilderen. 

Eén van de schilderijen die ik tijdens
de masterclass heb geschilderd. 


Aan het eind van de dag werden de schilderijen besproken
en konden we elkaars werk bewonderen.

Op de www.hetzeeuwselicht.nl vind je alle informatie als het je ook leuk lijkt om een masterclass te volgen. Het is echt een aanrader! Mijn man en ik plakten er een paar dagen aan vast en hadden een hele fijne vakantie aan de mooie Zeeuwse kust. 

Ik heb me de laatste jaren ook verdiept in alles wat met kleur te maken heeft. Van kleuren mengen tot kleurpaletten en alles wat met kleur te maken heeft. ( Ik vertel nog niet wat ik allemaal heb ontdekt, dat komt straks allemaal voorbij)

Dat alles wil ik de komende tijd gaan delen op dit blog, mijn YouTube-kanaal en Instagram. Ik wil iedereen die dat leuk vind de kans geven om net zoveel plezier te ervaren van schilderen als ik en inspireren om ook het penseel op te pakken. Alles wat ik maak zal ik uitgebreid laten zien, zodat je het na kan maken of het je kan inspireren en op ideeën brengt.



Reacties

  1. Fijn om weer wat van je te horen en te zien, Tineke.
    Zie uit naar weer meer schilderijen.
    Nog gefeliciteerd met je kleindochter, en ik hoop dat met je man alles weer goed is.
    Lieve groetjes,
    Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Ria, wat leuk dat je reageert, dank je wel! Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Voetstappen in het zand

De haven van rust.

Weet dat je een parel bent, een parel in Gods Hand.