Zeegezichten schilderen in felle kleuren.

 

Zeegezichten schilderen in ongebruikelijke kleuren!

In deze blog laat ik zien dat je geen realistische kleuren hoeft te gebruiken bij het schilderen van de zee of het strand.

De schilderijtjes zijn makkelijk en leuk om te maken en je kunt ze in elke kleurvariaties schilderen. Ik gebruikte canvassen van 20 x 20 cm en acrylverf.

Ik heb een video gemaakt van het proces waar ik vier schilderijtjes tegelijk schilder. Ik wilde verschillende kleurcombinaties proberen en aan vier canvassen tegelijk werken gaat sneller dan als ik ze apart van elkaar zou schilderen. Terwijl ik met de ene bezig was kon de andere mooi drogen.

Klik HIER om de video op Youtube in groter beeld te bekijken, of klik op onderstaande foto. Als je stap voor stap video's leuk vind, abonneer je dan op mijn kanaal en klik op de bel zodat je een melding krijgt als ik een nieuwe video upload. 


Het proces is heel simpel: 

Ik begon met de achtergronden te schilderen en gebruik daarvoor twee kleuren op het penseel. Voor elk schilderijtje gebruikte ik een andere kleur. Ik probeerde de kleuren niet teveel te blenden zodat de twee kleuren zichtbaar blijven op het doek.

Nadat de verf van alle vier de achtergronden droog was schilderde ik het zand. Ook hier deed ik weer twee kleuren aan elke kant van het penseel (titaanwit en gele oker) en daarna nog een klein beetje gebrande omber. Ook dit probeerde ik niet teveel te laten blenden.

Dit liet ik even drogen en daarna schilderde ik het water. Ik gebruikte voor elk canvas een andere kleur blauw en mengde daar later wat titaanwit doorheen. Dezelfde kleur van het water gebruikte ik ook voor de lucht. De gebruikte kleuren worden genoemd in de video. 

Het mooiste is wanneer de achtergrond (de eerste laag die geschilderd is) door de lucht heen “piept’. Soms ga ik wat te ver door met schilderen en is de achtergrond te veel bedekt. Dit loste ik aan het eind op door de kleur van de achtergrond nog een beetje over de lucht te schilderen met een paletmes (de lucht moet dan wel droog zijn).


Aan het eind van de video zie je deze vier andere canvassen. Ze zijn met dezelfde techniek geschilderd en ik heb wat gevarieerd met kleuren. Zoals je ziet kun je alleen het water schilderen en het zand achterwege laten. Een leuke techniek die ik je aanraad eens te proberen!






 









Reacties

Populaire posts van deze blog

Voetstappen in het zand

De haven van rust.

Weet dat je een parel bent, een parel in Gods Hand.